Türkiye'de ilk kez Ýstanbul'da kuruldu!!!
Türkiye’nin ilk termal güneþ enerjisi santrali ise Ýstanbul Ýkitelli’de kuruldu. Ýstanbul Büyükþehir Belediyesi, Tübitak Marmara Araþtýrma Merkezi ve Ýnosol Enerji’nin ortak çalýþmasý ile hayata geçen proje henüz küçük, 500 kW kurulu gücü var. Ancak santral öngörülenden çok daha verimli bu yüzden ayný proje kapsamýnda 2 MW'lýk yeni bir tesis kurma yönünde çalýþmalar baþlýyor. Ýstanbul Ýkitelli'de kurulan santral için yaklaþýk 4 milyon lira harcama yapýldý. Hedef, proje kapsamýnda 2 megavatlýk (MW) yeni bir santral kurmak. Ayrýca proje, havaalanlarý, büyük alýþveriþ merkezleri gibi yoðun elektrik tüketimi olan merkezlere yaygýnlaþtýrýlacak. Ýkitelli'de kurulan tesis 500 kilovat kapasiteyle Türkiye'nin ilk yerli güneþ enerjisi tarlasý (kolektör sistemi) olma özelliðini taþýyor. Yüzde yüz yerli üretimle Türk mühendisler tarafýndan tasarlanan proje Türkiye'yi, Ýspanya, Amerika, Almanya ve Ýsrail'den sonra güneþ enerjisi teknolojisi üretebilen 5'inci ülke yaptý. Yeni üretilen teknoloji, güneþ enerjisinden elektrik üretiminin yaný sýra soðutma ýsýtma, su damýtma amacýyla da kullanýlabilecek. Klimadan kaynaklanan elektrik sarfiyatýný da azaltacak.