Korkun!!!

[ 01 Ekim 2011 - Cumartesi ]
Korkun!!!

The Economýst dergisi dünya ekonomisinin geleceðiyle ilgili oldukça karamsar. Dergiye göre, ekonominin gidiþatý nedeniyle 'korkmamýz' gerekiyor. The Economýst dergisi, dünya ekonomisinin bir kara deliðe doðru ilerlediðini iddia etti. Derginin 'korkun' baþlýðý taþýyan makalesinde, politikacýlarýn daha cesur adýmlar atmamasý halinde, felaketin kaçýnýlmaz olduðu belirtiliyor. Economist'e göre bu kadar karamsar ve umutsuz olmak için üç neden var. Ýlki, Avrupalý liderlerin Euro'yu kurtarmak için varmalarý gereken anlaþmadan çok uzak olmalarý. Ýkinci neden, zengin ülkelerdeki kemer sýkma ve geliþen ekonomilerdeki yavaþlama nedeniyle dünya ekonomisi için beklentilerin kötümserleþmesi. Son neden ise, Amerikalý politikacýlarýn mali konulardaki sorumsuzluðu ve riskli adýmlarýnýn iyileþmeyi tehdit etmesi. Dergiye göre, bu karamsar tablonun en büyük sorumlusu Euro Bölgesi liderleri. Avrupalý politika belirleyiciler þu an krizi aþmak için daha fazlasýnýn yapýlmasý gerektiðini bilseler de, bunu nasýl yapacaklarý konusunda büyük bir fikir ayrýlýðý içindeler. Yunanistan'ýn borcunun yeniden yapýlandýrýlmasý ve Ýtalya'nýn etrafýna koruyucu bir bariyer örülmesi gibi en acil konularýn çözümü Merkel ve Sarkozy'nin þu ana kadar sergilediði siyasi cesaretin çok daha fazlasýný gerektiriyor. ABD'de ise mali politika ekonomide durgunluk riski yaratýyor. ABD halen 2012'de büyük ekonomiler arasýndaki en katý mali sýkýlaþtýrma yolunda ilerliyor. Ancak eðer kongre mantýklý davranarak Obama'nýn istihdam planýný onaylar ve Kasým'a kadar orta vadeli bir bütçe kýsýntýsý planý üzerinde anlaþabilirse, durum deðiþebilir. Diðer yandan, geliþen ekonomiler olmasý gerektiði gibi yavaþlýyor. Ancak bu durum geliþen ekonomilerin dünya ekonomisine saðladýðý desteðin azalmasýna yol açýyor.