Yerli oto için harekete geçti!!

[ 06 Ekim 2011 - Perþembe ]
Yerli oto için harekete geçti!!

Koç Holding Yönetim Kurulu Baþkaný Mustafa Koç, yerli otomotiv için ortaklarýyla görüþme halinde olduklarýný söyledi. Yerli otomobil üretimiyle ilgili her gün yeni geliþmeler yaþanýyor. Son açýklama Koç'tan geldi. Koç Holding Yönetim Kurulu Baþkaný Mustafa Koç, yerli otomotiv için ortaklarýyla görüþme halinde olduklarýný söyledi. Koç, TÜSÝAD Ýstiþare Konseyi toplantýsýnda gazetecilerin sorularýný yanýtlarken, "Ancak bu konu konsorsiyum halinde yapýlabilir, konu þu anda çok ham" dedi. Baþbakan Erdoðan Ocak ayýnda TÜSÝAD'ýn toplantýsýnda yaptýðý açýklamada "Sayýn Koç'a yerli otomobil üretelim dedim. Otomobil sektörü içinde olan babalar burada. Bu iþi halledelim. Türkiye'ye ve Türk'e bu yakýþýr" demiþti. Bu açýklamanýn ardýndan yerli otomobil üretim tartýþmasý hýzlanmýþtý. Otomotiv Sanayii Derneði (OSD) tarafýndan hazýrlanan "Yerli Marka Çalýþma Raporu" geçtiðimiz hafta Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakaný Nihat Ergün'e sunulmuþtu. Ergün, çalýþmada yerli otomobilin fiyatýnýn 20 bin-25 bin TL olarak öngörüldüðünü ve yýlda 200 bin adet üretilmesinin planlandýðýný kaydetmiþti. Ergün, otomobilin tamamen Türkiye'de üretilmesi durumunda yatýrým tutarýnýn 2-2.5 milyar Euro olabileceðini belirtmiþti.