Artýk reçeteye de para ödenecek!

[ 08 Ekim 2011 - Cumartesi ]
Artýk reçeteye de para ödenecek!

Aile hekimlerinin yazdýðý reçeteye 3 TL ödenecek. Hükümet, 35 milyar lirayý aþan saðlýk harcamalarýný düþürmek için bir dizi önlem aldý. Buna göre ilaç kutularý küçültülüp, ödenen ilaç faturasý düþürülecek. Saðlýk Uygulama Tebliði’nde yapýlan deðiþikliðe göre, Aile hekimlerinin yazdýðý reçeteye de 3 TL ödenecek. Cumhuriyet'te yer alan habere göre, Saðlýk Bakanlýðý ilaç kutularýnýn küçültülmesi için talimat verdi. Kutularda 30 yerine 10 draje yer almasý isteniyor. Bu þekilde fiyatlar düþeceði için SGK’nin ödediði ilaç faturasý da azalacak. Planlanan yeni önlemlere göre artýk aile hekimlerinin yazdýðý reçeteye de 3 TL ödenecek. Daha önce bu ücret sadece devlet, üniversite ve özel hastanelerdeki doktorlara ilaç yazdýrýlmasý halinde ödeniyordu. Vatandaþ muayene sonrasýnda yazdýrdýðý ilaç karþýlýðýnda 3 TL’yi eczanede ilacý alýrken ödeyecek. Türkiye Eczacýlar Birliði Baþkaný Erdoðan Çolak, bir televizyona yaptýðý açýklamada, saðlýk alanýna müdahale etmesi gerekenlerin saðlýk profesyonelleri olmasý gerektiðini ifade ederek, “Sadece saðlýk alanýnda tasarrufa yönelik bir olayý gündeme taþýmak ya da buradan bir tasarruf saðlamaya yönelik bir atraksiyonda bulunmak çok doðru bir yaklaþým olarak gelmiyor. Çünkü, ilaç kutularýnýn içindeki drajelerin azaltýlmasý bilimsel kavramlarla yapýlabilecek bir þey. O yüzden saðlýk profesyonellerinin, Saðlýk Bakanlýðý nezdinde biraraya gelerek bu olaylarý, bu olgularý tartýþmasý ve buna yönelik gerçekten bilimsel bir veri ortaya koyarak bunlarýn gerçekleþtirilmesi söz konusu olabilir” dedi. “Gördüðümüz kadarýyla son yýllarda Türkiye’de saðlýk harcamalarýnda tasarruf bir deyim haline geldi” diyen Çolak, þöyle devam etti: “Saðlýða harcanan miktarýn önemi yok vatandaþ saðlýðý açýsýndan. Ama tabii bunun düzenli kullanýlmasý, denetlenmesi ayrý kavramlar. Burada bir usülsüzlük, yanlýþlýk varsa ortadan kaldýrýlmasý hepimizin talebi. Akýlcý yöntemin doðru ilaç kullanýmýndan geçtiðini düþünüyoruz.”