Kasým'da iki büyük þehir gazsýz kalacak!!!
Türkiye’nin özel sektördeki en büyük gaz ithalatçýsýndan þok sözler "Kasým'da iki þehir gazsýz kalacak." Bu sözler Türkiye'nin özel sektördeki en büyük gaz ithalatçýsý ENERCO'nun sahibi Fatih Baltacý'ya ait. Ýki kentte talep artýþý nedeniyle gaz ihtiyacýnýn arttýðýný belirten Baltacý, BOTAÞ'tan gaz istediklerini ama olumsuz yanýt aldýklarýný anlattý. Bunun üzerine ilave gaz ithalatý yapabilmek için EPDK'ya baþvurduklarýný söyledi. Baltacý'nýn Kasým'da gazsýz kalacaðýný belirttiði ancak ismini açýklamadýðý iki kentin Kayseri ve Bursa olduðu öðrenildi. Hürriyet'in haberine göre; Ankara'da yapýlan 2. Enerji Zirvesi'nin ilk gününde konuþan Fatih Baltacý, "Kasým'da gazsýz kalacak iki þehir var" dediðinde salonda derin bir sessizlik oldu. 2.5 milyar metreküplük doðalgaz ithalat yetkisiyle özel sektörün en büyük tedarikçisi Baltacý, ilave ihtiyaç üzerine BOTAÞ'a baþvurduklarýný belirterek devam etti sözlerine. Konuþmacý olduðu oturumun açýlýþýný yapan BOTAÞ Genel Müdürü Fazýl Þenel de dinleyiciler arasýnda bulunuyordu. Baltacý, BOTAÞ'ýn 'gazýmýz yok veremeyiz' yanýtýný aktardýðýnda salondaki sessizlik yerini þaþkýnlýða býraktý. Türkiye'nin 'al ya da öde' yükümlülüðü nedeniyle kullanmadýðý gaz için yaptýðý ödemeler akýllara geldi. Zaten Baltacý da "BOTAÞ vermeyince biz de EPDK'ya ilave gaz getirme izni için baþvurduk. 13-14 milyar metreküplük fazlanýz varken ekstra gaz getirmek zorunda kalmak ironik bir durum" sözleriyle 'al ya da öde yükümlülüklerine' gönderme yapýyordu. Konuþmalarýn bitmesinin ardýndan söz sýrasý dinleyicilere geldi. BOTAÞ Genel Müdürü Þenel'e neden gaz vermedikleri sorusu yöneltildi. Ancak Þenel bu soruyu yanýtlamamayý tercih etti. Baltacý ise iki kenti gazsýz býrakmayacaklarýný,ihtiyaç duyulan gazýn eninde sonunda BOTAÞ tarafýndan verileceðine inandýðýný söyledi.